Sdílej se svými přáteli...

Jak se odnaučit průmyslovému stravování?

Odnaučte se průmyslovému stravování jednou provždy

Dnešní moderní doba s sebou s ohledem na životní styl nese spoustu úskalí, například ve formě průmyslově zpracovaných potravin.

Ty se v  jídelníčcích vyskytují čím dál tím častěji. Kamjejich pravidelné požívání může vést?

Publikováno: 19.6.2017

Průmyslově zpracované potraviny jsou snadno dostupné, jednoduché na přípravu a časově nenáročné. Není proto divu, že v dnešní uspěchané době se k nim většina lidí uchyluje. Kromě výše zmíněných faktů ale nemají téměř žádná pozitiva.

Ztráta přirozenosti

Průmyslově zpracované potraviny se technologickými postupy velmi vzdalují od těch základních, přirozených potravin v čerstvém stavu.

Často obsahují vysoké procento soli a cukru, ale také nadměrné množství přidaného tuku a dalších látek, které negativně ovlivňují váš zdravotní stav.

Pohodlnost na prvním místě

Aby průmyslově zpracované potraviny dlouho vydržely a byly opravdu jednoduché na přípravu, nebo ještě lépe ihned ke konzumaci, najdete v nich řadu konzervačních či „vylepšujících“ látek, které ani zdaleka do zdravého životního stylu nepatří.

Vzhledem k tomu, že tento typ stravování upřednostňuje čím dál tím větší počet lidí, potýkají se daleko častěji s civilizačními chorobami, které s průmyslovou stravou úzce souvisejí.

Jak ale ze začarovaného kruhu plného pohodlí a výrazných chutí vybruslit ve zdraví? Začněte od základu!

I malá změna má význam

Nemusíte změnu dělat hned. Začněte krůček po krůčku, což vám zajistí, že u zdravějšího a přirozenějšího stravování vydržíte dlouhodobě.

Zařaďte do jídelníčku obyčejné, přirozené potraviny, jakými jsou zelenina, ovoce, celozrnné obiloviny, ořechy, semena, luštěniny, mléko, přírodní sýry a ryby či libové maso.

Stejně tak nemusíte ze dne na den ze svého jídelníčku vyškrtnout úplně vše, co jste doposud konzumovali. Určitě vám neuškodí dát si jednou za čas nějakou tu průmyslově zpracovanou „dobrůtku“. Není ale vhodné, aby právě tyto nezdravé varianty potravin v jídelníčku převažovaly.

Několik tipů pro začátek, jak se začít stravovat přirozeně

  • Nekupujte sladké limonády a jiné „soft drinks“ a vyměňte je raději za čistou vodu či neslazené čaje.
  • Začněte kupovat neochucené mléčné výrobky (jogurty) a dochuťte si je sami doma (medem, čerstvým ovocem, ořechy).
  • Uzeniny se snažte co nejvíce omezit, popřípadě kupujte šunku s obsahem masa 90 % a výše.
  • Hotovky nekupujte. Pokud nestíháte, tak si raději namažte chleba tvarohovým sýrem a obložte zeleninou.
  • Zkoušejte nové recepty na jednoduchá a zdravá jídla.
  • Čtěte etikety a obaly všech výrobků, které kupujete. Pokud je složení podezřele dlouhé, raději produkt nekupujte nechte v regálu.
  • Mějte doma v zásobě různé druhy obilovin, ze kterých vždy něco v kuchyni vykouzlíte.
  • Naučte se ke každému jídlu přidávat čerstvou zeleninu a ovoce.
  • Pokud budete jíst pravidelně a vyváženě, vyhnete se chutím na sladké či slané „neřesti“.
  • Nekupujte průmyslově zpracované potraviny do zásoby. Jakmile na ně dostanete chuť, dvakrát si rozmyslíte, zda vám do obchodu pro danou potravinu skutečně vyplatí jít.
Na nic nečekejte. Objednejte se do Naturhouse dnes zdarma.
Běžná cena za konzultaci u specialistů je 600 Kč. Udělejte první krok již dnes!
Chci konečně zhubnout
O hubnutí v Naturhouse jste mohli slyšet v těchto médiích: Blesk E15.cz ELLE Květy Glanc Betynka ČT24 ČT1 Prima tina Novinky