Sdílej se svými přáteli...

Klíčky a mikrozelenina ve zdravém jídelníčku

Na organismus mají vliv jak teplotní změny, tak i změny v jídelníčku.

Zvláště na jaře se lidé často uchylují k nesmyslným detoxikačním kúrám a očistám, v rámci nichž nechávají své tělo hladovět.

Publikováno: 5.6.2017

Pravdou je, že jarní pročištění organismu a odlehčení jídelníčku může pomoci proti jarní únavě a jiným neduhům, ale jistě byste na to neměli jít cestou hladovky.

Obohaťte svůj jídelníček o cenné látky

Raději než vyhladověním, detoxikujte své tělo dostatkem čisté vody v pitném režimu a vyváženou, zdravou stravou. Samozřejmostí je dostatek ovoce a zeleniny, jejichž spektrum by mělo být co nejrozšířenější.

TIP: Pokud hledáte inspiraci, co do zdravého jarního jídelníčku ideálně zařadit, vsaďte právě na mikrozeleninu nebo klíčky.

Klíčky neboli naklíčená semena jsou bohatým zdrojem všech nutričně hodnotných látek, jak pro budoucí rostlinu, tak i pro vaše tělo. Díky procesu klíčení získáte ze semen maximální množství živin.

Při tomto procesu se aktivují všechny důležité enzymy, semeno se stává stravitelnějším a obsahuje až mnohonásobně více příznivých látek, které lidské tělo mnohem lépe využije.

Klíčky se skvěle hodí například jako doplněk do salátů, protože právě v syrovém stavu z nich můžete těžit naprosté maximum pozitiv.

Jak semena naklíčit doma?

Samotný proces je velmi jednoduchý.

  1. Vezměte si vybraná semena (fazole mungo, adzuki, oves, cizrna, pohanka, sezam, vojtěška, slunečnice a další), namočte je na cca 8-10 hodin do vody. Následně je propláchněte, nejlépe v plastovém cedníku.
  2. Cedník vložte do nějaké větší nádoby a přikryjte jej (například talířem) na tři až pět dní.
  3. Nádobu uložte na teplé místo a pravidelně semena proplachujte vodou.
  4. Za několik dní vám doma vyklíčí superpotravina, kterou přihoďte na talíř a radujte se ze zdraví prospěšných látek, které vám přináší.

Jestliže vám klíčky příliš nelahodí, vsaďte na mikrozeleninu, která vám dodá podobné nutriční látky ve stejném množství. V mikrozelenině najdete ve velké koncentraci řadu prospěšných látek, o kterých by si klasická zelenina mohla nechat jenom zdát.

Vypěstujte si zdravé bylinky třeba na balkóně

Mikrozeleninu si může doma vypěstovat každý, a to dokonce bez potřeby vlastní zahrádky.

  1. Sáhněte například po hrachu, kapustě, ředkvičkách, mladém ječmeni či podobné zelenině.
  2. Jejich semena namočte přes noc ve vodě, ráno slijte a nechejte obdobně pár hodin vyklíčit.
  3. Vyklíčená semena už jen rozsypte na předpřipravenou zeminu v nádobě, přikryjte černou fólií a takto nechejte klíčit asi týden.
  4. Každý den rostlinky zalévejte, po několika dnech odkryjte a nechejte růst několik dní na světle.
  5. Jakmile budou rostlinky několik centimetrů nad úrovní zeminy, stačí ustřihnout a přidat například do salátu jako bylinky.

Na bylinky v jarním období také nezapomínejte, skrývá se v nich neuvěřitelná síla. Najdete v nich řadu minerálních látek i vitaminů, které se do očistného jídelníčku skvěle hodí.

Nezapomínejte však, že tyto příznivé látky jsou většinou termolabilní, proto bylinky vždy přidávejte až do hotového pokrmu. Čerstvost je samozřejmostí.

Na sušené bylinky na jaře zapomeňte a vytěžte maximum z toho, co vám příroda v tomto období nabízí.

 

Na nic nečekejte. Objednejte se do Naturhouse dnes zdarma.
Běžná cena za konzultaci u specialistů je 600 Kč. Udělejte první krok již dnes!
Chci konečně zhubnout
O hubnutí v Naturhouse jste mohli slyšet v těchto médiích: Blesk E15.cz ELLE Květy Glanc Betynka ČT24 ČT1 Prima tina Novinky