Sdílej se svými přáteli...

Role svalů a chuťových buněk při hubnutí

Jak souvisí svaly a chuťové buňky se snižováním hmotnosti?

Možná si říkáte, co mohou mít svaly a chuťové buňky společného s hubnutím.

Ve skutečnosti ale spolu velmi úzce souvisí, zvlášť ve vyšším věku. Jak konkrétně?

Publikováno: 4.9.2017

Shazování nadbytečných kilogramů v dospělosti nemusí být vždy jednoduché, o stáří ani nemluvě. Nesnadné však neznamená nemožné!

V našem článku se dočtete, jak se bez ohledu na věk udržet dlouhodobě v kondici.

Jak si udržet štíhlou linii co nejdéle?

Začněte s předstihem

Protože po třicítce dochází v lidském těle k výrazným metabolickým změnám (svalovou hmotu nahrazují tukové buňky), je třeba být fyzicky aktivní již mnohem dříve.

Stejně kritické je i období menopauzy, jež je u žen spojeno nejen s poklesem estrogenů, ale také s celou hormonální soustavou. Následkem takovéto zásadní změny v těle je mimo jiné zvýšená fyzická hmotnost, zejména pak ukládání tuku v oblasti břicha.

Stáří je zase obvykle doprovázeno bolestmi a nemocemi, které zvýšené fyzické zátěži často brání. Také v tomto případě dochází ke ztrátě svalové hmoty a tolik nechtěnému tloustnutí.

Preventivně posilujte

Pravidelným zpevňováním a posilováním všech tělesných partií zabráníte ochabování těla i zpomalení látkové přeměny. Jinými slovy, větším množstvím svalové hmoty se vyvarujete následnému zpomalení metabolismu.

Nezapomeňte však, že s přibývajícími léty tělo chtě nechtě křehne. V pokročilejším věku proto volte raději aktivitu klidnější zátěže.

Nadváze se vyhnete i v případě, že k aktivnímu životnímu stylu zařadíte nízkokalorickou stravu.

Udržujte si stabilní váhu

Opakované výkyvy hmotnosti váš metabolismus pořádně rozhodí. Pokud tedy jídlo vnímáte spíše jako prostředek ke zlepšení nálady, řešení samoty apod., pokuste se vytvořit si k němu pozitivní vztah. Díky zdravé, nutričně vyvážené stravě vaši váhu bez problému ustálíte.

Upravte váš jídelníček

V případě, že je vaším cílem udržet si svalovou hmotu, dejte přednost proteinům před kaloriemi. Volte rostlinné proteiny spíše než živočišné. V neposlední řadě se obloukem vyhněte všemožným dietám.

Na co si dát pozor?

Ztráta smyslových vjemů

U starších ročníků zcela přirozeně dochází k vytrácení chutí a čichu. To je dost často nutí ke konzumaci stravy výraznější chuti, většímu množství soli a cukru. Nadbytek těchto aditiv má opět negativní dopad na lidské zdraví.

Na nic nečekejte. Objednejte se do Naturhouse dnes zdarma.
Běžná cena za konzultaci u specialistů je 600 Kč. Udělejte první krok již dnes!
Chci konečně zhubnout
O hubnutí v Naturhouse jste mohli slyšet v těchto médiích: Blesk E15.cz ELLE Květy Glanc Betynka ČT24 ČT1 Prima tina Novinky